Klachtenregeling
Overal waar gewerkt wordt zijn weleens misverstanden of worden fouten gemaakt. Problemen bespreekt u als ouders in eerste instantie met de leerkracht van uw kind. Elke leerkracht neemt u en uw kind serieus. Hij of zij zoekt samen met u naar de beste oplossing.
Als u het gevoel heeft dat u door de leerkracht niet wordt gehoord, dan kunt u dat bespreken met de directie van de school. Komt u er samen nog niet uit, dan kunt u terecht bij de interne contactpersoon van de school. Deze contactpersoon is door het bestuur benoemd om er voor te zorgen dat klachten van ouders en kinderen altijd serieus genomen worden en op een passende manier worden afgehandeld. In overleg met de interne contactpersoon wordt bekeken wat er gedaan kan worden om het probleem op te lossen of wie er moet worden ingeschakeld om tot de best mogelijke oplossing te komen.
Kunt u het probleem samen met de interne contactpersoon niet oplossen dan kunt u contact opnemen met de externe vertrouwenspersoon van Onderwijsstichting KempenKind. Als het nodig mocht zijn, wordt de klacht doorverwezen naar de onafhankelijke geschillencommissie waarbij onze stichting is aangesloten.
Externe vertrouwenspersonen:
Annelies Spitz
Tel . nr.: 06-33646887
E-mail: anneliesspitz@vertrouwenswerk.nl
Roy Ploegmakers
Tel. nr.: 06-48088774
E-mail: royploegmakers@vertrouwenswerk.nl
Website externe vertrouwenspersonen:
www.vertrouwenswerk.nl
Secretariaat geschillencommissie:
Stichting Geschillencommissie Bijzonder Onderwijs (GCBO)
Postbus 394, 3440 AJ Woerden
Tel. nr.: 070-3861697
E-mail: info@gcbo.nl
Website: www.gcbo.nl